Hoe beheer ik de beslissing van de burgemeester?

Eenmaal VLOK de gevraagde beslissing(en) heeft aangemaakt, kunt u enkel de datum van betekening en de gegevens van een eventuele opheffing van de beslissing van de burgemeester nog aanpassen.

 

Als u andere wijzigingen wilt doorvoeren (bv. die wijzigingen die impact hebben op de automatisch aangemaakte documenten), kunt u de beslissing volledig verwijderen via het verwijderkruisje naast de beslissing.  VLOK verwijdert alle documenten en de beslissing zelf zodat u de wizard voor het aanmaken van een beslissing opnieuw kunt doorlopen.

Rechten en rollen?

De status van de beslissing bepaalt wie wat kan aanpassen:

De dossierbeheerder (gemeente) dossierbeheerder woningkwaliteit (Wonen) en inventarisbeheerder (Wonen)  kan de datum ontvangst beslissing door Wonen in Vlaanderen wijzigen ongeacht de status.

Stappen om de beslissing te wijzigen

  1. Navigeer naar het detail van de beslissing in de deelprocedure door te klikken op de status van de deelprocedure Beslissing in opmaak en de referte van de beslissing.

  2. Wijzig volgende parameters naar wens.

  3. Sla op via

Gevolgen

  • Bij wijziging datum afgifte post berekent VLOK de wettelijke beroepstermijn voor betrokkenen.

  • Bij wijziging datum ontvangst beslissing door Wonen in Vlaanderen berekent VLOK de wettelijke beroepstermijn voor Wonen in Vlaanderen.

  • Als alle beslissingen in de procedure een Datum afgifte post hebben, sluit VLOK taak 449 vul datum afgifte post beslissing in.

Hoe kan ik de beslissing opnieuw aanmaken als er iets mis loopt?

U kunt de actie Beslissing burgemeester maken opnieuw uitvoeren.

Zolang beslissingen niet verstuurd zijn, kunt u ze verwijderen via het verwijderkruisje.  VLOK verwijdert alle documenten en de beslissing zelf.