Vragen over VLOK en woningkwaliteit?

 

Wonen in Vlaanderen voorziet volgende ondersteuning voor gebruikers:

Vragen over de VLOK toepassing zelf. Hoe bepaalde functionaliteit uitvoeren?

  1. Online handleiding

  2. Instructievideo’s

  3. Opleidingsmateriaal: snelstartkaarten en presentaties

  4. Info in VLOK zelf

    • Hover over bepaalde items geeft meer informatie vb. status icoon

    • Info-icoontjes geven extra informatie

    • Rode, groene en oranje toaster messages gidsen de gebruiker

  5. Contactmogelijkheden via VLOK zelf:

    • contactformulier via ‘Contacteer ons’.

    • 1700 (enkel vragen over problemen met het aanmelden)

Inhoudelijke vragen over woningkwaliteit in het algemeen

Dossiebeheerders

  1. Handboek woningkwaliteitsbewaking in uw gemeente

  2. meldpunt woningkwaliteit regio Oost: voor de provincies Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant

  3. meldpunt woningkwaliteit regio West: voor de provincies Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen

  4. Specifieke dossierbehandelaar indien gekend

Technische vragen

  1. Technisch handboek woningkwaliteit

  2. Kennisplatform technisch handboek woningkwaliteit (enkel toegankelijk voor VLOK gebruikers).  U kunt het kennisplatform rechtstreeks raadplegen vanuit VLOK

  3. Specifieke woningcontroleur indien gekend

  4. Voor al uw technische vragen kunt u terecht op het generieke mailadres voor technische vragen technischverslag.wonen@vlaanderen.be