Automatische uitwisseling van PDF-documenten

Vanaf de release van 10 november 2021 zal het via de bestaande webservices mogelijk zijn om in de manuele ondertekenflow documenten automatisch uit te wisselen tussen VLOK Online en externe (onderteken)applicaties (vb. Connective, CS Sign, Digitale handtekenmap Vlaanderen).  Als uw applicatie deze mogelijkheid integreert,  zal uw eindgebruiker tijd winnen omdat ze niet langer de documenten manueel moeten downloaden uit en uploaden naar VLOK Online.

Dit kan je doen via volgende werkwijze:

  • De gemeente zet in VLOK Online de status “TerManueleOndertekening” voor alle documenten te ondertekenen via de manuele ondertekenflow.

  • Bij creatie/update/verwijderen van een document komt er een mutatierecord bij het object pand, wijzigingtype document in de overzichtslijst van mutaties. De afnemer kan deze mutatielijst opvragen aan de hand van de webservice GeefMutatieNotificaties.

  • Selecteer via de GeefWoningKwaliteit webservice op basis van pand alle refertes van documenten met de status “TerManueleOndertekening”.

  • Download via de GeefWoningKwaliteitBijlage-02.00 op basis van referte document de gewenste PDF-documenten.

  • Upload de gewenste PDF-documenten naar een externe digitale ondertekenapplicatie.

  • Upload de ondertekende documenten via de BewaarWoningKwaliteitBijlage-02.00 naar VLOK Online en vermeld per op te laden document de volgende velden : Verwijder (0),  TijdstipLaatstGewijzigd, Referte van het document dat u wil vervangen, en Type en Data van Bestand. De nieuwe opgeladen documenten blijven gekoppeld aan de vroegere data-objecten en de status komt op “Opgeladen”.

  • De gemeente kan vervolgens de vervolgacties in VLOK Online uitvoeren om bv. het besluit of CA door te sturen naar Wonen in Vlaanderen.