Hoe dient de klant een aanvraag in via het formulierenloket?

Een burger of rechtspersoon kan een aanvraag opstarten en opvolgen via 3 manieren:

  1. Rechtstreeks via het formulierenloket van Wonen in Vlaanderen (burgers en ondernemingen)

  2. Via Mijn burgerprofiel (burgers) > Aanvragen en dossiers

  3. Via het e-loketondernemers (onderneming) > Zoek in het aanbod

Na indienen van de aanvraag ontvangt u een ontvangstbevestiging.

Aanvraag kotlabel

Zie Informatie voor verhuurders voor:

Vanaf 17/03/2025 kan een aanvrager in stap 4 ook foto-bestanden (.png, .jpg) als bijlage toevoegen aan een aanvraag.  

VLOK zal:

  • de foto's converteren naar een .pdf bestand dat de dossierbeheerder vervolgens kan overnemen als een document of bewijsstuk. Zie Hoe neem ik documenten uit de aanvraag over in VLOK?

  • als de foto's te groot zijn verkleint VLOK ze tot A4 formaat. 

  • de pdf volgt de staande of liggende eigenschap van de foto afhankelijk van de breedte

Aanvraag andere formulieren woningkwaliteit

Zie Welke formulieren zijn beschikbaar?

Als uw gemeente een bepaald formulier niet aanbiedt, krijgt u volgende rode foutmelding bij het ingeven van het adres via dat formulier: