Hoe kan een aanvrager zijn contactgegevens wijzigen en bijkomende info / documenten doorgeven?
Onderstaande acties zijn enkel mogelijk via het formulierenloket.
Hoe wijzig ik mijn contactgegevens?
Zolang de aanvraag nog niet is stopgezet of afgerond, kan een aanvrager via een optionele actie zijn contactgegevens wijzigen voor een specifieke aanvraag.
-
Navigeer naar het detail van de aanvraag via het Dashboard in het formulierenloket
De nieuwe contactgegevens zijn onmiddellijk zichtbaar op het detail van de aanvraag in VLOK en alle verdere communicatie zal gebeuren via de nieuwe gegevens.
Hoe geef ik bijkomende info / documenten door via het formulierenloket?
Als uw dossierbeheerder (gemeente) u bijkomende info / documenten vraagt, kunt u deze via het formulierenloket doorgeven.
Hoe bent u op de hoogte van de vraag voor bijkomende informatie?
Als aanvrager krijgt u een mail om u te informeren over de vraag voor bijkomende info / documenten:
De status van uw dossier in Mijn burgerprofiel of e-loketondernemers wijzigt naar Dossier onvolledig.
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
Stappen om bijkomende info / documenten door te geven via het formulierenloket
U kunt bijkomende info en/of documenten doorgeven via een actie op het detail van uw aanvraag.
-
Navigeer naar het detail van uw aanvraag
- Klik onder Te nemen dossieracties op de actieknop Uitvoeren.
De knop is enkel zichtbaar indien u een vraag hebt ontvangen van uw dossierbehandelaar via het formulierenloket. - Geef de gewenste info en documenten en klik op Indienen
Gevolgen van het doorgeven van extra info / documenten
-
Formulierenloket:
-
De status van de aanvraag in het burgerprofiel wijzigt terug naar de status voorafgaand aan de status 'Dossier onvolledig'.
-
VLOK verwittigt de dossierbeheerder van het antwoord. Zie Hoe kan ik extra info en/of documenten opvragen bij de aanvrager?
Wat gebeurt er indien de dossierbeheerder een vraag voor extra info annuleert vooraleer u antwoordt?
Uw dossierbeheerder kan een vraag annuleren vooraleer u antwoordt via het formulierenloket omdat de opgevraagde info of documenten is ontvangen via een andere weg of omdat ze een nieuwe vraag wil stellen. Zie Hoe annuleer ik de vraag voor extra info / documenten?
U ontvangt als aanvrager geen notificatiemail van de annulering.
De status van uw aanvraag zal wel wijzigen:
-
Formulierenloket: u vindt de geannuleerde vraag terug in de sectie Documenten en Downloads > Historiek extra vragen of bijkomende stukken:
De datum en reden van de annulatie zijn zichtbaar onder het detail van de vraag:
-
Mijn burgerprofiel / E-loketondernemers: de status wijzigt van Dossier onvolledig naar Ingediend of In behandeling.
Het annuleren komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
Aanvraag kotlabel: statussen en communicatie
Zie Hoe kan een indiener het dossier opvolgen via automatische communicatie?