Hoe kan een indiener het dossier opvolgen via automatische communicatie?
De indiener is ofwel de aanvrager zelf of de vertegenwoordiger indien vertegenwoordiging aanvrager.
De indiener kan zijn dossier opvolgen via:
-
ontvangen e-mails (burger)
-
het formulierenloket (burger en onderneming)
-
Mijn burgerprofiel (burger)
-
het E-loket ondernemers (onderneming)
De statussen, informatie en ontvangen e-mails zijn afhankelijk van de voortgang van de behandeling in VLOK door de dossierbeheerder. Een initiële aanvraag (die meerdere entiteiten Een entiteit is een deel van een pand. Er zijn 3 entiteitstypes: niet-woonfunctie (NWF), een niet-zelfstandige woning (NZW) en een zelfstandige woning (ZW). Zie voor uitgebreide definitie' Hoe voeg ik een nieuwe entiteit toe?' kan bevatten) splitst op naar verschillende dossiers (per entiteit) van zodra de dossierbeheerder een beslissing neemt over de entiteit.
Bij vertegenwoordiging van de HZR houder(s) zakelijk recht. Volgende rollen beschouwt VLOK als een houder zakelijk recht: volle eigenaar, vruchtgebruiker, opstalhouder, erfpachter. geldt het volgende:
-
De vertegenwoordiger zal alle communicatie ontvangen en kan alle acties uitvoeren zoals een aanvrager zonder vertegenwoordiging. Zie:
-
De vertegenwoordigde HZR:
-
heeft in de verschillende loketten toegang tot de dossiers van entiteiten waar hij HZR van is. Hij heeft geen toegang tot de overkoepelende aanvraag omdat deze entiteiten kan bevatten waar hij geen HZR van is.
-
kan zelf geen acties uitvoeren in het formulierenloket
-
zal onder bepaalde voorwaarden notificatiemails ontvangen voor zover ze een e-mailadres hebben opgegeven in Mijn burgerprofiel. Zie Hoe informeert VLOK de niet indiener / houder zakelijk recht (HZR)?
-
Zie hieronder voor voorbeelden van automatische communicatie in de verschillende procedures.
Hoe opent een dossierbeheerder het overzicht in VLOK van alle automatische communicatie?
Om de dossierbeheerder (gemeente) te informeren over welke automatische communicatie is verstuurd, verzamelt VLOK de logginggegevens in een overzicht.
Opgepast!
Opname in dit overzicht is geen garantie dat de klant de communicatie effectief heeft ontvangen:
-
Het overzicht bevat alle communicatie die VLOK verstuurd heeft naar het formulierenloket, Mijn burgerprofiel en het e-loket ondernemers. Deze intermediairen zijn verantwoordelijk voor het versturen van de mails naar de klanten en het tonen van de statusupdates in hun respectievelijke platformen.
-
Niet indieners / HZR ontvangen mails enkel indien ze een e-mailadres hebben opgegeven in Mijn burgerprofiel.
-
Verzonden mails kunnen terechtkomen in de spam folder van de klant, afhankelijk van de instellingen van hun mailaanbieder.
De dossierbeheerder (gemeente) opent het overzicht als volgt:
-
Open het detail van de aanvraag via de referte op het Aanvragenoverzicht
-
VLOK toont alle automatische communicatie in chronologische volgorde.
-
U kunt sorteren door te klikken op een kolomhoofd.
-
Volgende bestemmingen zijn mogelijk:
-
Mail
-
WiV Formulierenloket
-
Burgerprofiel
-
Ondernemersloket
-
-
Van zodra de dossierbeheerder een beslissing neemt over een entiteit splitst in het formulierenloket de initiële aanvraag, die meerdere entiteiten kan bevatten, op naar dossiers per entiteit. Klik op + om weer te geven welke dossiers zijn betrokken in de communicatie.
Alle automatische communicatie voorafgegaan door een + is daarom communicatie over een specifiek dossier, onderdeel van de aanvraag maar niet over de overkoepelende aanvraag zelf.
Aanvraag conformiteitsattest: statussen en communicatie
Overzicht
Actie | Formulierenloket (aanvraag) | Formulierenloket (dossiers) | Mijn burgerprofiel / e-loket ondernemers (aanvraag) | Mijn burgerprofiel / e-loket ondernemers (dossier) | Kennisgevingsmail naar indiener |
Meerdere entiteiten mogelijk | Per entiteit | ||||
Na indienen via formulierenloket (klant) | Aanvraag verzonden / ingediend | / | |||
Ontvangst in VLOK | Aanvraag verzonden / ingediend | Samenstelling - Ingediend | Ontvangstbevestiging | ||
Vraag verstuurd voor extra info / documenten? | Status wijzigt niet. Actieknop wel zichtbaar. |
Samenstelling - Dossier In wacht Behandeling - Dossier In wacht |
Kennisgevingsmail | ||
Extra info / documenten opgeladen | Status wijzigt niet. Actieknop niet langer zichtbaar. | ||||
Aanvraag koppelen in procedure | In behandeling | Behandeling - In behandeling | |||
Ontkoppelen aanvraag uit procedure | In behandeling | Behandeling - In behandeling | |||
Aanvraag volledig | Status wijzig niet. Wel extra info over volledigheid + bezwaarmogelijkheden. | Behandeling - In behandeling | |||
Resultaten versturen (deelprocedure = Eindstatus) | In behandeling | Afgerond | Behandeling - In behandeling | Afgerond - Afgehandeld | Kennisgeving beslissing |
Resultaten versturen (hoofdprocedure = Afgerond) | Afgerond | Afgerond | Afgerond - Afgehandeld | Kennisgeving beslissing | |
Aanvraag stopzetten | Stopgezet | Geen dossier | Afgerond - Stopgezet | Kennisgeving stopzetting |
Formulierenloket (klant: burger en onderneming)
De klant navigeert naar het dashboard op https://formulieren-wonen.vlaanderen.be/#/
Een aanvraagt doorloopt volgende fases:
-
Zolang de aanvraag nog niet is verzonden bewaart het loket een voorlopige versie die u achteraf nog kan indienen via de actieknop 'Vraag conformiteitsattest Wie een woning in Vlaanderen verhuurt, moet ervoor zorgen dat deze volledig in orde is en voldoet aan bepaalde normen. Het conformiteitsattest (CA) is een officieel document dat de gemeente aflevert en dat aantoont dat uw woning aan de woningkwaliteitsnormen voldoet. In sommige gevallen kan ook Wonen in Vlaanderen een conformiteitsattest afleveren. Om na te gaan of een woning conform, veilig en gezond is, voert een woningcontroleur van de gemeente of van Wonen in Vlaanderen een conformiteitsonderzoek uit. Hij controleert de woning aan de hand van een technisch verslag.De woning krijgt een conformiteitsattest als ze niet ongeschikt of onbewoonbaar is en voldoende rookmelders heeft. aan'
-
Aanvraag verzonden / ingediend
-
De aanvrager of vertegenwoordiger (indien vertegenwoordiging HZR) ontvangt een bevestigingsmail nadat VLOK de aanvraag heeft ontvangen:
-
Via het detail van de aanvraag kunt u opnieuw bekijken welke informatie u in de aanvraag hebt opgenomen:
-
De details van een woning zijn pas zichtbaar nadat de dossierbehandelaar een conformiteitsattest aanmaakt of weigert voor het kot.
-
-
Dossier In wacht
Als een aanvraag onduidelijkheden bevat of als een document ontbreekt, kan de dossierbeheerder (gemeente) de burger / onderneming bijkomende info / documenten opvragen. Ze kunnen deze extra info doorgeven via een actie in het formulierenloket. Zie:
-
Hoe kan ik extra info en/of documenten opvragen bij de indiener?
-
Hoe geef ik bijkomende info / documenten door via het formulierenloket?
VLOK > Automatische communicatie geeft als volgt weer:
-
-
In behandeling - aanvraag nog niet volledig
De status wijzigt naar In behandeling van zodra een dossierbehandelaar uw aanvraag koppelt aan een procedure CA Wie een woning in Vlaanderen verhuurt, moet ervoor zorgen dat deze volledig in orde is en voldoet aan bepaalde normen. Het conformiteitsattest (CA) is een officieel document dat de gemeente aflevert en dat aantoont dat uw woning aan de woningkwaliteitsnormen voldoet. In sommige gevallen kan ook Wonen in Vlaanderen een conformiteitsattest afleveren. Om na te gaan of een woning conform, veilig en gezond is, voert een woningcontroleur van de gemeente of van Wonen in Vlaanderen een conformiteitsonderzoek uit. Hij controleert de woning aan de hand van een technisch verslag.De woning krijgt een conformiteitsattest als ze niet ongeschikt of onbewoonbaar is en voldoende rookmelders heeft. in VLOK
- In behandeling - aanvraag volledig
Als een dossierbehandelaar in VLOK aangeeft dat uw aanvraag volledig is, wijzigt de status van de aanvraag in het formulierenloket zelf niet.
De indiener ontvangt wel automatisch een mail dat zijn aanvraag volledig is. Deze mail bevat de wettelijke termijnen. Deze informatie kan de aanvrager ook terugvinden in zijn dossier in het Wonen in Vlaanderen formulierenloket.
- In behandeling - beslissing in een deelprocedure :
Van zodra de dossierbeheerder een beslissing neemt over een entiteit, deze verstuurt naar Wonen in Vlaanderen of een bestaand CA koppelt, splitst in het formulierenloket de initiële aanvraag, die meerdere entiteiten kan bevatten, op naar dossiers per entiteit.
Een initiële aanvraag (meerdere entiteiten mogelijk) herkent u aan CAA in de referte
Een dossier (slechts 1 entiteit) herkent u aan CA in de referte
De status van:
het dossier is Afgerond omdat na een beslissing de deelprocedure een eindstatus verkrijgt.
de initiële aanvraag blijft In behandeling totdat alle deelprocedures in VLOK een eindstatus hebben.
Kennisgevingsmails:
de indiener (aanvrager of vertegenwoordiger (indien vertegenwoordiging HZR)) ontvangt een kennisgevingsmail:
- de niet indiener / HZR ontvangt een kennisgevingsmail indien een e-mailadres is gekend in het burgerprofiel:
Zie Hoe informeert VLOK de niet indiener / houder zakelijk recht (HZR)?
Het detail van de initiële aanvraag bevat een overzicht van de al genomen beslissingen onder Conformiteitsattest dossiers:
Klik op het dossier voor een detail van het dossier met een overzicht van de genomen beslissing. Voorbeelden:
Het dossier is ook zichtbaar voor de HZR / niet indiener via de link in de kennisgevingsmail.
Onder Documenten en Downloads kunt u de technische verslagen en de CA's of weigeringsbeslissingen downloaden
Bovenstaande komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
Het opsplitsen in dossiers kunt u erkennen aan + in VLOK > Automatische communicatie:
-
Afgerond.
-
De hoofdprocedure krijgt de status Afgerond van zodra alle deelprocedures een eindstatus bereiken of de gekoppelde entiteit in de deelprocedure niet langer actief is (door vb. sloop of herindeling Als de structuur van een pand of de entiteiten wijzigt op het terrein, kunt u deze structuurwijziging ingeven in VLOK. Er zijn twee soorten herindelingen: 1. Herkwalificatie: indien de nieuwe entiteiten minstens een zelfstandige of niet zelfstandige woning bevatten 2. Herbestemming: indien de nieuwe goederen enkel een niet woonfunctie en of gemeenschappelijke ruimtes betreffen en dus geen woning. De manier van herindelen is voor beiden dezelfde, enkel de gevolgen verschillen.).
- De status van de initiële aanvraag wijzigt naar Afgerond zowel in VLOK als in het formulierenloket:
- De indiener ontvangt een kennisgevingsmail:
-
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
-
Stopzetting van de aanvraag. Zie Stopzetten hoofdprocedure
-
De status van de aanvraag wijzigt naar Stopgezet
-
De indiener krijgt een kennisgevingsmail van stopzetting met vermelding van de reden.
-
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
Mijn burgerprofiel (burger)
Navigeer naar https://www.burgerprofiel.be/ en meld aan.
Het dossier doorloopt volgende fases:
-
Na de bevestigingsmail, ziet u onder de tab Aanvragen en dossiers een nieuwe lopende aanvraag conformiteitsattest met status Samenstelling - Ingediend
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:Klik op de aanvraag voor een detail:
Via Naar uw dossier navigeert u naar het dossier in het formulierenloket. -
Van zodra de procedure start in VLOK, wijzigt de status naar Behandeling - In behandeling:
-
Dossier In wacht
Als een aanvraag onduidelijkheden bevat of als een document ontbreekt, kan de dossierbeheerder (gemeente) de burger / onderneming bijkomende info / documenten opvragen. Ze kunnen deze extra info doorgeven via een actie in het formulierenloket. Zie:
-
Hoe kan ik extra info en/of documenten opvragen bij de indiener?
-
Hoe geef ik bijkomende info / documenten door via het formulierenloket?
VLOK > Automatische communicatie geeft als volgt weer:
-
-
Afgerond
-
Als de deelprocedure in VLOK wijzigt naar een eindstatus, wijzigt de status van het dossier naar Afgerond
-
Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Afgerond wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond - Afgehandeld
-
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
Stopgezet. Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Stopgezet wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond - Stopgezet
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
E-loket ondernemers (onderneming)
Navigeer naar https://www.e-loketondernemers.be/ en meld aan.
Het dossier doorloopt volgende fases:
-
Na de bevestigingsmail, ziet u onder de tab Aanvragen en dossiers een nieuwe lopende aanvraag kotlabel met status Samenstelling - Ingediend. Klik op de aanvraag voor een detail:
-
Van zodra de procedure start in VLOK, wijzigt de status naar Behandeling - In behandeling:
Via Naar uw dossier navigeert u naar het dossier in het formulierenloket.
-
Dossier In wacht
Als een aanvraag onduidelijkheden bevat of als een document ontbreekt, kan de dossierbeheerder (gemeente) de burger / onderneming bijkomende info / documenten opvragen. Ze kunnen deze extra info doorgeven via een actie in het formulierenloket. Zie:
-
Hoe kan ik extra info en/of documenten opvragen bij de indiener?
-
Hoe geef ik bijkomende info / documenten door via het formulierenloket?
VLOK > Automatische communicatie geeft als volgt weer:
-
-
Afgerond
-
Als de deelprocedure in VLOK wijzigt naar een eindstatus, wijzigt de status van het dossier naar Afgerond
-
Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Afgerond wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond - Afgehandeld
-
Bij verval Vlaamse kotlabel indien nog geen beslissing over gemeentelijke criteria wijzigt de status van het dossier naar Stopgezet.
-
Stopgezet Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Afgerond wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond - Stopgezet
Aanvraag kotlabel: statussen en automatische communicatie
Overzicht
Actie | Formulierenloket (aanvraag) | Formulierenloket (dossiers) | Mijn burgerprofiel / e-loket ondernemers (aanvraag) | Mijn burgerprofiel / e-loket ondernemers (dossier) | Kennisgevingsmail naar aanvrager |
Meerdere entiteiten mogelijk | Per entiteit | ||||
Na indienen via formulierenloket (klant) | Aanvraag verzonden / ingediend | / | |||
Ontvangst in VLOK | Aanvraag verzonden / ingediend | Samenstelling - Ingediend | Ontvangstbevestiging | ||
Vraag ontvangen voor extra info / documenten? | Status wijzigt niet. Actieknop wel zichtbaar. |
Samenstelling - Dossier In wacht Behandeling - Dossier In wacht |
Kennisgevingsmail | ||
Extra info / documenten opgeladen | Status wijzigt niet. Actieknop niet langer zichtbaar. | ||||
Aanvraag koppelen in procedure | In behandeling | Behandeling - In behandeling | |||
Ontkoppelen aanvraag uit procedure | In behandeling | Behandeling - In behandeling | |||
Kotlabel maken / weigeren (deelprocedure = 'Te beoordelen') | In behandeling | In behandeling | Behandeling - In behandeling | Behandeling - In behandeling | |
Kotlabel maken / weigeren (deelprocedure = Eindstatus) | In behandeling | Afgerond | Behandeling - In behandeling | Afgerond - Afgehandeld | Kennisgeving beslissing |
Kotlabel maken / weigeren (hoofdprocedure = Afgerond) | Afgerond | Afgerond | Afgerond - Afgehandeld | Kennisgeving beslissing | |
Aanvraag stopzetten | Stopgezet | Geen dossier | Afgerond - Stopgezet | Kennisgeving stopzetting | |
Verval Vlaams kotlabel in een procedure met nog geen eindstatus | In behandeling of Afgerond |
Stopgezet Vlaams kotlabel: Vervallen Gemeentelijke criteria: Stopgezet |
Afgerond - Afgehandeld | Stopgezet | Kennisgeving stopzetting wegens verval |
Formulierenloket (klant: burger en onderneming)
De klant navigeert naar het dashboard op https://formulieren-wonen.vlaanderen.be/#/
Een aanvraagt doorloopt volgende fases:
-
Zolang de aanvraag nog niet is verzonden bewaart het loket een voorlopige versie die u achteraf nog kan indienen via de actieknop 'Vraag kotlabel aan'
-
Aanvraag verzonden / ingediend
-
De aanvrager of vertegenwoordiger (indien vertegenwoordiging HZR) ontvangt een bevestigingsmail nadat VLOK de aanvraag heeft ontvangen:
-
Via het detail van de aanvraag kunt u opnieuw bekijken welke informatie u in de aanvraag hebt opgenomen:
-
De details van een kot zijn pas zichtbaar nadat de dossierbehandelaar een kotlabel aanmaakt of weigert voor het kot.
-
-
Dossier In wacht
Als een aanvraag onduidelijkheden bevat of als een document ontbreekt, kan de dossierbeheerder (gemeente) de burger / onderneming bijkomende info / documenten opvragen. Ze kunnen deze extra info doorgeven via een actie in het formulierenloket. Zie:
-
Hoe kan ik extra info en/of documenten opvragen bij de indiener?
-
Hoe geef ik bijkomende info / documenten door via het formulierenloket?
VLOK > Automatische communicatie geeft als volgt weer:
-
-
In behandeling - nog geen beslissing
De aanvrager ontvangt geen kennisgevingsmail.
De status wijzigt wel naar In behandeling van zodra een dossierbehandelaar uw aanvraag koppelt aan een kotlabel procedure in VLOK
-
In behandeling - beslissing in een deelprocedure zonder eindstatus:
Maken / weigeren van kotlabels
Van zodra de dossierbeheerder een beslissing neemt over een entiteit splitst in het formulierenloket de initiële aanvraag, die meerdere entiteiten kan bevatten, op naar dossiers per entiteit.
-
Een initiële aanvraag (meerdere entiteiten mogelijk) herkent u aan KLA in de referte
-
Een dossier (slechts 1 entiteit) herkent u aan KL in de referte
Het detail van de initiële aanvraag bevat een overzicht van de al genomen beslissingen onder Behandelde koten:
Klik op het dossier voor een detail van het dossier met een overzicht van de al genomen beslissing over de verschillende criteria.
De status van:
-
het dossier is In behandeling zolang de deelprocedure in VLOK nog geen eindstatus heeft. Zie Overzicht deelprocedures voor de criteria voor het bereiken van een eindstatus.
-
de initiële aanvraag blijft In behandeling totdat alle deelprocedures in VLOK een eindstatus hebben.
De aanvrager ontvangt nog geen kennisgevingsmail.
Het opsplitsen in dossiers komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
- Afgerond
-
Als de deelprocedure in VLOK wijzigt naar een eindstatus:
-
wijzigt de status van het dossier naar Afgerond
-
de aanvrager of vertegenwoordiger (indien vertegenwoordiging HZR) ontvangt een kennisgevingsmail:
- de niet indiener / HZR ontvangt een kennisgevingsmail indien een e-mailadres is gekend in het burgerprofiel:
Zie Hoe informeert VLOK de niet indiener / houder zakelijk recht (HZR)? -
Het detail van de initiële aanvraag bevat een overzicht van alle beslissingen onder Behandelde koten. De aanvraag zelf is niet zichtbaar voor de niet indiener / HZR.
Klik op het dossier voor een detail van het dossier met een overzicht van de beslissing over de verschillende criteria. Het dossier is ook zichtbaar voor de HZR / niet indiener via de link in de kennisgevingsmail.
-
Bovenstaande komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
-
Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Afgerond wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond en ontvangt de aanvrager een kennisgevingsmail:
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
-
Bij verval Vlaamse kotlabel indien nog geen beslissing over gemeentelijke criteria:
-
wijzigt de status van het dossier naar Stopgezet. Zie Hoe vervalt een kotlabel (afwijkingen tov andere bewijsstukken)?
-
de aanvrager of vertegenwoordiger (indien vertegenwoordiging HZR) ontvangt een kennisgevingsmail:
-
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
-
Stopzetting van de aanvraag. Zie Stopzetten hoofdprocedure
-
De status van de aanvraag wijzigt naar Stopgezet
-
De indiener krijgt een kennisgevingsmail van stopzetting met vermelding van de reden.
-
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
Mijn burgerprofiel (burger)
Navigeer naar https://www.burgerprofiel.be/ en meld aan.
Het dossier doorloopt volgende fases:
-
Na de bevestigingsmail, ziet u onder de tab Aanvragen en dossiers een nieuwe lopende aanvraag kotlabel met status Samenstelling - Ingediend
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie: -
Van zodra de procedure start in VLOK, wijzigt de status naar Behandeling - In behandeling:
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
Via Naar uw dossier navigeert u naar het dossier in het formulierenloket.
-
Dossier In wacht
Als een aanvraag onduidelijkheden bevat of als een document ontbreekt, kan de dossierbeheerder (gemeente) de burger / onderneming bijkomende info / documenten opvragen. Ze kunnen deze extra info doorgeven via een actie in het formulierenloket. Zie:
-
Hoe kan ik extra info en/of documenten opvragen bij de indiener?
-
Hoe geef ik bijkomende info / documenten door via het formulierenloket?
VLOK > Automatische communicatie geeft als volgt weer:
-
-
Afgerond
-
Als de deelprocedure in VLOK wijzigt naar een eindstatus, wijzigt de status van het dossier naar Afgerond
-
Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Afgerond wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond - Afgehandeld
-
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
-
Stopgezet. Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Stopgezet wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond - Stopgezet
Komt overeen met VLOK > Automatische communicatie:
E-loket ondernemers (onderneming)
Navigeer naar https://www.e-loketondernemers.be/ en meld aan.
Het dossier doorloopt volgende fases:
-
Na de bevestigingsmail, ziet u onder de tab Aanvragen en dossiers een nieuwe lopende aanvraag kotlabel met status Samenstelling - Ingediend. Klik op de aanvraag voor een detail:
-
Van zodra de procedure start in VLOK, wijzigt de status naar Behandeling - In behandeling:
Via Naar uw dossier navigeert u naar het dossier in het formulierenloket.
-
Dossier In wacht
Als een aanvraag onduidelijkheden bevat of als een document ontbreekt, kan de dossierbeheerder (gemeente) de burger / onderneming bijkomende info / documenten opvragen. Ze kunnen deze extra info doorgeven via een actie in het formulierenloket. Zie:
-
Hoe kan ik extra info en/of documenten opvragen bij de indiener?
-
Hoe geef ik bijkomende info / documenten door via het formulierenloket?
VLOK > Automatische communicatie geeft als volgt weer:
-
-
Afgerond
-
Als de deelprocedure in VLOK wijzigt naar een eindstatus, wijzigt de status van het dossier naar Afgerond
-
Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Afgerond wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond - Afgehandeld
-
Bij verval Vlaamse kotlabel indien nog geen beslissing over gemeentelijke criteria wijzigt de status van het dossier naar Stopgezet.
-
Stopgezet Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Afgerond wijzigt de status van de initiële aanvraag naar Afgerond - Stopgezet
VLOK: status aanvraag (dossierbehandelaar)
Zie Hoe behandel ik een aanvraag via het formulierenloket?
De aanvragen doorlopen in VLOK volgende statussen:
-
Nieuw ontvangen aanvragen krijgen de status nieuw.
VLOK verstuurt automatisch een bevestigingsmail en maakt een dossier aan in Mijn burgerprofiel of het e-loket ondernemers. -
Na het koppelen van de aanvraag in een procedure wijzigt de status naar Procedure gestart. Zie Hoe (ont)koppel ik een aanvraag uit het formulierenloket of aanvragers aan een procedure?
U kunt eenvoudig navigeren tussen aanvraag en procedure via de gekoppelde linken: -
Als u de aanvraag ontkoppelt uit de procedure:
-
de aanvraag krijgt in VLOK opnieuw de status 'Nieuw'.
-
de aanvrager wordt niet op de hoogte gebracht van deze wijziging. De status in het formulierenloket blijft 'In behandeling'.
-
VLOK verwijdert automatisch de overgenomen documenten/bewijsstukken uit de aanvraag
-
-
Afgerond
Als de hoofdprocedure in VLOK wijzigt naar eindstatus Afgerond wijzigt de status van de aanvraag ook naar Afgerond
-
Stopgezet
Als u de aanvraag in VLOK zelf of de procedure waaraan de aanvraag is gekoppeld, stopzet, wijzigt de status van de aanvraag naar Stopgezet