Mijn account beheren

Iedereen behalve iemand met enkel de lezersrol kan een aantal parameters zelf beheren. 

Hoe en wat beheer ik (in) mijn acount?

Klik rechtsboven op Uw naam en Mijn account.

U ziet volgende gegevens:

Tab Algemeen

  1. Mijn gebruiker
    • Uw naam en AMC/IDM identificatie kunt u niet zelf wijzigen. VLOK ontvangt ze rechtstreeks van de applicatie toegangsbeheer.

  2. Tab algemeen: Gebruikerparameters voor VLOK

    • Hier vult u uw Titel en Hoedanigheid in. Dit zijn invulvelden die uw toepassingsbeheerder kan gebruiken op de sjablonen. Zie Hoe beheer ik sjablonen en pas ze aan aan de huisstijl van mijn organisatie?

    • Geef aan of u al dan niet e-mails wil krijgen als een taak aan u wordt toegekend door uw taakbeheerder. Zie Hoe weet ik of en wanneer ik een nieuwe taak heb?

    • Als woningcontroleur (gemeente) van een gemeenten dat deel uitmaakt van een IGS, kunt u aangeven of u standaard werkt voor een IGS of een gemeente. Dit is nuttig omdat het technisch verslag de opdrachtgever als administratieve eenheid vermeldt en VLOK automatisch uw standaardkeuze selecteert bij het maken van een onderzoek.

  3. Opladen handtekening

Tab Mijn organisaties

VLOK gebruikt voor invulvelden en notificatiemails in eerste instantie het door de gebruiker zelf opgegeven telefoonnummer of emailadres. Indien deze leeg zijn gebruikt VLOK de gegevens die uw lokale beheerder heeft opgegeven via het toegangsbeheer

    • Elke gebruiker kan zelf een e-maildres en telefoonnummer ingeven.

      • Klik op de gewenste organisatie

      • Vul het gewenste e-mail adres en telefoonnummer in en sla op via 

      • Het e-mailadres moet een geldig maildres zijn.  In het veld van het telefoonnummer kan u invullen wat u wil. U kunt de velden ook leeg laten.

    • Het ACM/IDM mail adres en telefoonnummer kunt u niet wijzigen. VLOK ontvangt ze rechtstreeks van de applicatie toegangsbeheer. Ze dienen als back-up voor het geval de gebruiker zelf geen gegevens heeft opgegeven. Het is de lokale beheerder van uw organisatie die de rollen, het e-mailadres en telefoonnummer kan aanpassen in het toegangsbeheer.  Zie  STAP 3b: Toegang verlenen (lokale beheerder)

Tab Erkenning

Deze tab is enkel zichtbaar voor woningcontroleurs.

  1. Algemeen:

    • Bevat het erkeninngsnummer met startdatum erkenning

    • De status van de erkenning met datum status geldig vanaf en de wijzigingsdatum

  2. Persoonlijke contactgegevens:

    • De IDM naam een voornaam kunt u niet wijzigen. VLOK ontvangt ze rechtstreeks van de applicatie toegangsbeheer.

    • Geef de gewenste contactgegevens op waar Wonen in Vlaanderen u kan bereiken om te communiceren over de erkenning.

Hoe laad ik mijn ingescande handtekening op?

VLOK gebruikt de handtekening bij het ondertekenen van documenten.

  1. Scan uw handtekening in. De resolutie maakt niet uit omdat VLOK bij het opladen het bestand resized naar 130 x 60 pixels.

  2. Ga naar Mijn naam > Mijn account.

  3. Klik selecteer bestand en selecteer het bestand.

Als u het wil vervangen klikt u op Bestand verwijderen en herhaalt u bovenstaande stappen.