Wat is het verschil tussen ‘Mijn werklijst', 'Mijn verstuurde taken' en de ‘Werklijst pand’?
De werklijsten verschillen in de manier waarop u ze opent, de taken die ze bevatten en de beheersmogelijkheden.
Mijn werklijst
-
Alle rollen behalve de toepassingsbeheerder (keuringsinstelling) en supervisor (keuringsinstelling) kunnen deze werklijst openen
-
Welke taken?
-
Toegekend aan een rol van de gebruiker die hij heeft voor de toegekende organisatie
-
Toegekend aan de gebruiker zelf
-
Toegekend aan de organisatie waarvoor de gebruiker taakbeheerder is. Een taakbeheerder heeft het recht om alle taken van de organisatie aan gebruikers toe te kennen en deadlines aan te passen. Daarom is het noodzakelijk dat een taakbeheerder alle taken van een organisatie kan bekijken en dus ook deze van rollen die de taakbeheerder zelf niet heeft.
-
Alle taken die voldoen aan uw standaardfilter. Zie Hoe kan ik de taken filteren?
-
Omwille van performantie is het aantal taken beperkt tot de 500 met meest recente deadline. Indien u de takenlijst exporteert naar Excel is het aantal taken niet beperkt.
-
Doorklikken via adres naar het goed. Als de taak gekoppeld is aan een pand Elk bebouwd onroerend goed dat zowel het hoofdgebouw als de bijgebouwen omvat (= gebouwen die als 1 geheel beschouwd kunnen worden), met uitzondering van bedrijfsruimten. Een pand kan één of meerdere zelfstandige en/of niet-zelfstandige entiteiten bevatten met of zonder woonfunctie. van het werkgebied van een organisatie waar u niet voor bent aangemeld, kunt u wel niet doorklikken naar gekoppelde goederen.
-
Beheer zowel in bulk (door de taakbeheerder) als per individuele taak via het detail. Als u recht hebt om
-
Filteren en export naar Excel zijn mogelijk.
Mijn verstuurde taken
-
Sinds de release van 12/2022 kunt u via Mijn verstuurde taken op een eenvoudige manier alle open taken raadplegen die door u zijn toegekend.
-
Welke taken?
-
Aangemaakt door uzelf
-
Aangemaakt door een organisatie waarvoor u de rol van taakbeheerder hebt
-
-
Gelijkaardige functionaliteit als Mijn werklijst.
-
Als een gebruiker werkt voor een werkgebied met meerdere lokale besturen is het onduidelijk vanuit welk lokaal bestuur VLOK volgende taken aanmaakt:
-
taak 185 nieuw domicilieadres voor bewoner (Wonen)
-
taak 435 nieuw domicilieadres voor bewoner in procedure (gemeente)
-
taak 297 controleer inactieve persoon (WI De Vlaamse Wooninspectie is onderdeel van de dienst Handhaving van het agentschap Wonen in Vlaanderen. De Vlaamse wooninspectie zorgt voor de strafrechtelijke handhaving van de woningkwaliteit. Zij treedt op tegen het verhuren van woningen met ernstige kwaliteitsproblemen, rekening houdend met vastgestelde prioriteiten.)
-
taak 198 controleer inactieve contactpersoon (Wonen)
-
taak 197 controleer inactieve persoon (Wonen)
-
taak 436 controleer inactieve persoon (gemeente)
Als de gemeentecontext onduidelijk is, zal VLOK de taak beschouwen als aangemaakt door de dummy organisatie "werkgebied". Dit betekent dat deze taken niet zichtbaar zullen zijn via Mijn verstuurde taken.
VLOK maakt deze taken aan bij:
-
Werklijst pand
Alle rollen kunnen deze werklijst openen via Werklijst pand openen via op het Pand, behalve:
-
de woningcontroleurs
-
alle rollen van de keuringsinstellingen
Standaard opent VLOK volgende taken:
-
alle open taken
-
die gekoppeld zijn aan het specifieke pand
-
voor ALLE organisaties. Wonen in Vlaanderen en lokale besturen kunnen dus van elkaar zien welke taken open staan. Sinds de release van 12/2022 zijn ook de taken van WI zichtbaar voor alle organisaties.
Filteren is sinds de release van 12/2022 ook mogelijk voor de taken van andere organisaties.
Beheer van taken blijft enkel mogelijk per taak en niet in bulk.